Det handlar om att flytta på sig

Vi har letat och letat och letat. När vi äntligen hittar drömhuset, måste vi sälja lägenheten för att kunna flytta dit. Som landet ligger nu har vi lägenheten ute till försäljning, huset är vårt OM vi lyckas sälja lägenheten innan mitten på Januari. Jag har snart magsår!

I denna veckan har vi alltså haft en fotograf här hemma som tagit en hel del snygga bilder till försäljningen (vi fins på Hemnet!) vi har varit nere hos mäklaren och skrivit kontrakt med förbehåll med säljaren av huset och vi har bokat in Anticimex för en bestiktning av huset. För det är ju så, även om allt skulle gå i stöpet nu, måste vi ha besiktigat huset för att få reda på eventuella fel som kanske kan få oss att tänka om.

Den här bloggen skapas således för att jag ska kunna skriva om min oro inför vad som än ligger framför oss och förhoppningsvis senare kunna skriva om hur det är att bo i det där drömhuset! Blir det som jag tänkt mig eller är jag en inbiten city-flicka som intalat sig själv något annat. Hur är det egentligen att sköta en trädgård och hur fungerar det med sotare? Spänningen stiger, för som sagt är ingenting hugget i sten ännu.

Kommentera

