Lite smånojjig så här mitt på dagen

Åh, jag vill bara sälja lägenheten nu! Igår fick jag ett samtal; en väns kompis ville kika på den men var upptagen på söndag då det är visning. Super-Jag ordnade en ny tid på momangen! Det ska nog gå bra det här ändå…grannens lägenhet som också ligger ute har ju en del fördelar jämtemot vår, men man ska inte hoppa i bäcken för det: vi ligger trots allt en trappa ner och vi har trots allt möjligheten att ha två sovrum…

Jag fortsätter att dagdrömma om huset; hur toaletten ska renoveras, hur trädgården ser ut, hur jag ska bygga upp min köksträdgård och hur jag ska få allt att överleva. Hur mysiga kvällar vi ska ha på baksidan i kvällssolen med grillen och liggandes i vars en solstol, hur gott lavendlen och jasminen kommer dofta och hur gott det kommer vara med egna jordgubbar. Hur fint det kommer vara att vakna på morgonen och ha söderåsen som utsikt och hur coolt det kommer vara att under hösten följa färgschemat över åsen dag för dag.  hur jag ska utnyttja all plats i källaren och ha en massa projekt igång samtidigt, hitta fina saker på loppis och göra dem finare med färg och fantasi…

Kommentera

