Att plötsligt komma på sig själv med att tycka om något man tidigare avskytt..

Heltäckningsmatta. Sambon började prata om det för någon dag sen och första gången jag hörde det svarade jag nog bara med ett ”tss…” och gick min väg. Men attans vad tanken bet sig fast. I mitt huvud visades filmen om heltäckningsmattor upp, allt äckligt som fastnar i dem, hur snuskigt det blir, damm, äckel, hundkräk, leriga tassar etc etc, allt på en orange heltäckningsmatta alá jättelängesen.

Men sen gott folk….sen började jag tänka! Heltäckningsmatta-ryamatta-mysigt-snyggt-fina färger-so what om det kommer lite lera, det finns dammsugare-det kan fungera. Och nu är jag hooked. Med störtsa sannolikhet kommer vi riva ur den gamla heltäckningsmattan i vårt blivande Tv-rum och lägga in en ny. Men jag tänker bestämma färg!

Kommentera

