Färdigställande av ett helt annat projekt

I vår gamla lägenhet, uppe på vinden, hade den förre ägaren lämnat kvar två gamla byråer som jag hela tiden tänkt att jag skulle ta ner, slipa upp och kladda lite färg på. Det blev aldrig av. Förren nu! Det enda som skiljer de två skåpen åt är höjden, det lilla är runt en meter högt, det stora ca en och en halv. Båda är målade, det stora är på plats och passar alldeles utmärkt i hallen och har gett hem till en av mina fåglar. Jaaa, jag har fått dille på fåglar…

Birdie, birdie in the sky…

Nu koncenstrerar jag mig på det lilla skåpet. tjatat på sambon ett par dagar att han ska lyfta upp det från källaren till andra våningen, men inget har hänt…då tar jag saken i egna händer. Golvet är redan slitet, så en extra repa här och där är inget vi dör av. Man kan alltid skylla på hunden!

Kommentera

