kämpar-tomater!

Det ser ut som tomaterna överlever, jag klippte bort allt brunt och fult, har pysslat om dem extra noga (inne på nätterna, ute i solen under dagen). Spännande! Nu är bara frågan när jag vågar sätta ut resten av min agrönsaker ordentligt! När vet man, riktigt säkert, att risken för nattfrost är över? Jag har kronärtskockor, paprikor och butternutpumpa som längtar ut i friska luften! Och mina chillisar, vågar ja ha dem ute?  Idag sätter jag inte ut dem iallafall, prognosen lovar regn och rusk hela helgen, så vi får se i nästa vecka kanske!

Uppdatering om den där busken också! Helt plötsligt har den fått för sig att blomma!? Den överlevde massakern, men ser inte roligare ut för det…nej, det lutar nog åt att den får försvinna och istället ersättas av en betydligt finare Syren-buske!

2 comments
  1. Åsa said:

    Ser nu att det är en lagerhägg… Prunus släktet… Man kan beskära dom rätt hårt och dom kommer igen….

    Lycka till!!

Kommentera

