Nu blommar rabarbern!

Frågan är om man ska låta den blomma eller om det ”tar för mycket” från själva rabarbern? Hjälp mig, oh kära blogg-läsare! Rabarberblommor är ju tjusigt, om man tänker efter!  Dessutom är rabarber ett väldigt roligt ord. Man borde säga det oftare, för det blir mna glad av. Rabarber på dig, liksom! Och recept på rabarber, det har man för lite av! Jag tänkte ge mig på att koka saft, tycker egentligen inte om just abarber-saft, men en gång för länge sen träffade jag en gubbe  som bjöd på saft, och den var god! Och tänka sig, det receptet fick jag!

Jag har plockat ganska mycket nu precis, men visst är det väl så att det kommer igen? Den där rabarbern…

4 comments
  1. Mathilda said:

    Enligt utsago (Håkan Kråkan) är karamelliserade rabarberblommor en delikatess i Italien. Jag provade aldrig, men du kanske vågar dig på? Tjofftjoff ner i pannan och så litta socker på. Till glass?
    Men jag plockade alltid bort blommorna, har för mig att man ”ska” göra det. 🙂

  2. Spännande! Lätt värt att prova iallafall! plockade du bort hela stjälken med blomman då? Jag är en sådan novis…

  3. Åsa said:

    Den får inte blomma… Den tar kraften från det andra och då blir rabarberna träiga och inte goda…. Ta den direkt….

Kommentera

