Det ser ut att kunna bli jordgubbar till midsommar!

Det växer så det knakar här! Jag har knappt tid att sitta inne och kolla upp vid datorn vad det egentligen är jag pysslar med utanför huset, utan jag klipper häckar för glatta livet och drar upp saker som ser ut att vara ogräs! Rädda sig den som kan är lite av min filosofi! såg ett trädgårdsprogram för någon dag sen där de hade ställt ut Ikeas dagbädd, ni vet den dära svarta soff-liknande sängen, i trädgården, i skuggan av några träd och med en massa doftande buskar omkring och det såg riktigt mysigt ut…Nu kan jag inte få den iden ur skallen, emn jag vet inte riktigt vart exakt jag skulle placera en sådan möbel….Förhoppningsvis får vi iallafall hem våra trädgårdsmöbler snart så man kan sitta ute ordentligt och njuta. Nu: Bildkavalkad! Och ja, en del behöver jag hjälp med…

Det är de tre senaste bilderna jag undrar lite över…Klätterbusken trimmar jag, det måste jag för den växer något helt otroligt snabbt. Ser ut att funka bra iallafall…Frågan är bara hur jag ska nå hela vägen…Vi har en stege, men det är ju livsfarligt!  Knoppen på översta bilden är spännande, har det lite här och var i trädgården. Har tänkt mig att framkalla lite bilder, skapa en fottobok och skriva ner vad jag har, vart det växer och om jag lyckas få det att överleva eller inte!

2 comments
  1. Vad grönt och härligt det ser ut. Verkligen spirar i er fina trädgård. Hoppas utemöblerna passar fint. 🙂

  2. Åsa said:

    Knoppen kommer från en daglilja. Antingen gul eller röd. De två vanligaste färjerna =))

    Lycka till!!

Kommentera

