Detaljer i trädgården

I lördags var jag på en kurs i betong-gjutning och jag blev nog ganska så snärjd av det! Kan tänka mig att det är väldigt lätt att utveckla ett beroende för att just skapa i betong, för det finns verkligen så mycket man kan göra! Och snyggt blir det! Jag lyckades göra en groda som blev ganska vit i färgen (hur jag nu gjorde det!?) och ett par blommor som jag lagt ut i trädgårdslandet som trampstenar, det och en hel del annat småpyssel

.

Trädgården är i något mellanläge just nu känns det som, mycket har vissnat ner och mycket har jag tänkt att jags ak göra om för just nu ser det inte speciellt roligt ut på framsidan. Det får nog bli en bunte stockrosor där för att täcka upp tomma ytor! Och mina jordgubbar! Det är skottpengar på duvorna här hemma! De går omkring och glufsar i sig fast både jag och hunden jagar dem så fort vi kommer åt! Inte en enda gubbe har jag fått smaka och jag vill inte ha ett fult nät!? Moment 22…men jag har annat på G!

2 comments
  1. Åsa said:

    sätt upp pinnar med cd skrivor på… Ska hålla dom borta….

  2. Vilka läckra betongblommor….O kool groda,,,,Duktig du e är…Jag kan beställa blommor av dej….
    Kram på Er båda! Pia

Kommentera

