Baka baka liten kaka

Har en drös jordgubbar över sen midsommar och rabarbern var tvungen att plockas av lite. Det var som upplagt för att baka paj!

Det råkar ju dessutom vara som så att jag har i min ägo det absolut godaste receptet på paj man kan tänka sig! Och eftersom jag alltid delar med mig och är väldigt givmild, tänkte jag lägga upp receptet här! Så kan ni bjuda mig precis när ni vill!

PAJ!

Valfria frukter eller bär, lagom mycket i en lagom stor paj-form

125 g smör

2 dl mjöl

1,5 dl socker

1 tsk bakpulver

Lägg bären i pajformen, söta om du använder en väldigt sur frukt, typ rabarber. (jag drar på lite potatismjöl också)

Smält margarinet, och rör ner de torra ingridienserna. Låt stå på plattan ett tag så det sväller lite och fördela sen över frukten/bären. Kör in i en 200 grader varm ugn och låt det vara där i cirkus en halvtimme. TADAAA! Servera mästerverket med vaniljsås eller vaniljglass när den svalnat lite och vips så har du blivit den populäraste personen i grannskapet!

Kommentera

