Feeling hot, hot, hot…

2 dagar kvar till semestern börjar och vädret är fullkomligt underbart! Jag misstänker att alla metreologer som påstår sig veta att det ska bli mulet till helgen ljuger. Så är det. Jag godtar inget annat, det fina vädret SKA stanna! Det finns fler än jag som gillar solen, speciellt mina chilisar! De har växt till sig ordentligt här i köket, och någonstans har jag läst att desto varmare de har det när de växer, desto starkare blir chili-frukten. Jisses, jag undrar om någon kommer kunna äta min chili! Jag har satt tre olika sorter; Hungarian Black, Cayenne och en som hette Monkey Face. Jag menar, hur kan man motstå ett sådant namn? Nu väntar vi med spänning på att de ska börja blomma och pollinera och ha sig. Växt-sex, you know…

Kommentera

