Trädgårdsväder

Idag är det iallafall uppehåll så direkt efter morgon kaffet rusade jag ut i trädgården för att pilla lite. Har haft semester och under de två senaste veckorna har vädret varit katastrof, eller också har vi inte varit på hemmaplan. Trädgården har blivit åsidosatt helt enkelt.
Men idag! Nu sitter ja här ute och njuter och funderar över vad jag ska plantera på framsidan till nästa säsong. Framsidan är inte så bra…men resten! Åh, jag älskar mitt hus och min trädgård!

20110726-111516.jpg

Sånna där rosor, som egentligen inte är rosor men sticks ändå. Och är hur fina som helst!

20110726-111546.jpg

Det stora frågetecknet just nu, inte ens mormor Astrid kunde svara på vad det var för något. Nån som vet? Frukterna är lite större än golfbollar och ovala.

20110726-111633.jpg

Snart dags att skörda squash! har hur många blommor som helst, så vill jag prova på att fritera blommorna är det hög tid nu. Någon som gjort det? Är det bra?

Kommentera

