Trädgårdsbonanza

20111015-152331.jpg

Nu har jag väntat en säsong och sett vad som finns i alla rabatter jag har. Framsidan är den jag tänker göra om först, den har inte varit vare sig i min eller karlens smak. Så idag tog jag tag i saken, har lite lökar som måste, m å s t e , ner i jorden denna helgen absolut senast! Imorgon blir det byteshandel med mamma, hon får gräset och jag får fjärlisbuske. En bra deal tycker jag! Funderar lite över marktäckande som jag ska ha längst fram i rabatten, murgröna är alltid fint, men någon kanske har något bra tips? Tanken är att det ska va lite mer buskigt och enhälligt i rabatten längst bak och så då något marktäckande längst fram! Inget ogräs här inte! Men nu blir det till att ordna mat, det är Lördagsmys!

20111015-152339.jpg

Jo, jag har en sån där buske som alla kallar jasmin, fast det egentligen heter något annat, på baksidan och funderar på att ta fram den. Är det Ok att flytta den nu?

1 comment
  1. Åsa said:

    Man brukar säga blommar det på våren flyttar man på hösten, blommar det på hösten flyttar man på våren… När det gäller buskar.. Perenner delar man och plantar om på hösten.. men det vet du säkert =)) Lycka till!!

Kommentera

