Hej farbror Tomten, det här är lite av det jag önskar mig!

En glassmaskin!

När man väl börjar fundera på det, finns det mångas aker man skulle vilja ha! Men visst är väl det halva nöjet, att bläddra i sina tidningar, kryssa för på olika internetsidor, prata om vad man har sett med sina vänner, titta på sina favoritföremål i affären och sen kanske verkligen slå till och köpa det! Ofta hinner jag ändra mig ungefär en miljon gånger innan jag verkligen hittar det jag vill ha, men en del saker, det bara är kärlek vid första ögonkastet! Ta den här taxen, tex. Helt onödig men den fyller mig med ett sådant ha-begär så det inte är klokt! Å andra sidan, det är inte många hundralappar den kostar men jag gillar känslan av att sukta efter den, fundera på vart jag ska ha den…
Rosorna, New dawn som de heter, vill jag fylla hela trädgården med då det tydligen blommar väldigt länge och doftar helt underbart! Det ÄR kul att önska sig saker!

Kommentera

