På plats!

Det blir en hel del om julen nu, konstigt nog! Idag var jag med om något jag aldrig gjort innan; vi var på en granplantering där jag fick välja och vraka bland en massa granar om vilken som var bäst lämpad som just vår julgran 2011.

20111212-220032.jpg
Vi strosade omkring bland träden, jämförde täthet och grönhet, längden och formen och märkte ut favoriter till höger och vänster som vi sedan inte hittade igen för man kom tillbaka från ett annat håll…lite av en cirkus skulle man kunna säga! Tillslut fann vi det vi sökte och när den väl var hittad och nedsågad var det dags för hemforsling!

20111212-220343.jpg
Skam den som ger sig! Med bagaget fullt av barr tog vi oss hem, och nu…nu är ja så nöjd att jag är sprickfärdig! Detta är baske mig den finaste granen vi haft!

20111212-220535.jpg

2 comments
  1. Ser ut som en riktig toppengran! Kungsgran ser det också ut att vara eller? Jo, det stämmer att jag jobbade ett tag på ett mat- och upplevelseföretag 🙂 Fast sen fick de mindre att göra när tursitsäsongen var över så då blev det inget mer med det. Så nu är jag hemmafru igen 🙂

  2. Ah, då är allt så mycke klarare nu! ^.^ Jag vet att jag tänkte att ett sånt jobb, det hade inte varit dumt alls!

    Jepp, en Kungsgran e det! Hur bra som helst!

Kommentera

