Känner mig lite lurad

Jag kan inte hjälpa det. Vintern har gått väldigt, väldigt fort. se, nu gjord ejag det igen! Jag tar förgivet att vintern är över och att våren bara är runt hörnet. Jag förstärker känslan genom att köpa in tulpaner. Buskarna har också blivit lurade, flera av dem knoppar! Och lökar tittar upp lite överallt. Men ponera att våren bryter ut nu. Hur blir det då med resten..? Kommer sommaren komma tidigare, blir JAS perioden, då allt ska beskäras, ändrad? Eller kommer det komma en köldknäpp och ta död på allt som blivit lurat så det inte blir något grönt kvar tills i sommar?

Jag köpte iallafall en bukett tulpaner. Någonstans trivs jag med känslan av att våren är alldeles runt hörnet.

1 comment
  1. Eva said:

    Jag har fått två buketter tullpaner nyligen och runt om i viken finner jag vintergäck och andra vårblommor…. jättekonstigt….

Kommentera

