Växtkraft

20120402-110513.jpg

20120402-110518.jpg

Som det växer på bara några dagar! Jack och bönstjälken kanske är sagan, men när man ser hur snabbt bönstängslarna tar sig upp är det inte så svårt att förstår hur författaren kom på ideen om just en bönstjälk som räckte hela vägen till himmelen!
20120402-110524.jpg

Kommer ni ihåg min vinterförvarade pelargon? Den ar fått någon knopp nu och snart är det dags att komma ut på trappen och riktigt få njuta av solen! Basilikan ar också börjat visa sig så smått…Ahh, härliga vår!
20120402-110529.jpg

2 comments
  1. Sagla said:

    Vad inspirerande! Jag inser att jag kommit igång lite för sent med min sådd i år men jag hoppas på mycket sol + vindskydd på balkongen ska ge plantorna en chans ändå.
    (angående förra inlägget) Jag har några olika tomatfröer om du vill testa någon sort?

    • Neeej, det är inte försent ännu! Har massa fler fröer som ska ner i jorden! 🙂 vilka tomatsorter har du?

Kommentera

