Påskpyntets vara eller icke

Det här med påsken. Hur vanligt är det egentligen att vi, 25-35 åringarna, påskpyntar? Finns det fint påskpynt? Och är det inte lite så, att påskpyntet ska vara tacky, det ska vara hemmagjort och minst tre kycklingar gjorda av flörtkulor ska stå på första parkett… Nu har ju jag inga barn och min syster har den goda smaken att inte överlämna något pynt till mig, men jag gillar ju att pynta över lag, så något borde ju finnas!! Jag har mina ägg i mitt påskris som jag hittade på Indiska för några år sen, men sen gar det tagit stop. Jo, en godishöna har jag också… Vad säger ni? Hur påskpyntar folket?

20120403-225254.jpg

6 comments
  1. Madde said:

    Mkt tjusigt, man ska kanske gå ut och plocka lite ris. Och sätta fram tuppen, men Håkan sa till mig att påskharen kommer inte till mig i år 😦

  2. Annika said:

    Hmmm påskpynt säger du!?
    jaaa, det har jag nog inte sett skymten av sen jag var en 10år 🙂
    men…. jag hade inte tackat nej till ett litet påskägg 🙂

  3. Mathilda said:

    Påskpynta eller påskpynta. Jag tänker att jag pyntar för våren. Denna tiden är ju fantastisk, när allt spirar och ljuset verkligen är tillbaka. Så, jag tänker så mycket färg som möjligt! 😀 Ska jag vara lite sådär som jag är så ser jag symboliken i äggen… Fruktsamheten spirar, kvinnligheten visas upp och kärleken blomstrar! Så pryd ditt hem med sådant som får dig lycklig över att den mörka årstiden verkligen är över! Varför inte hänga upp prismor som kan fånga solens ljus? 😉
    Och framför allt, öppna dina fönster och njut!!!

    • DET håller jag med om! Så för att vara mig är det ganska färgglatt i köks-påskriset! ^.^ Det är något väldigt, väldigt speciellt när man börjar skymta allt det gröna bland björket!

Kommentera

