En del av himmelriket

20120413-153510.jpg

Det här är så gott så att det är löjligt! Tryffeldipp. Ni hör ju själva, det klingar ganska bra va? Det är andra gången jag gör den nu och jag lär göra om den många gånger till! Perfekt till gurkstavar och morotsmumsbitar. Varning för dubbeldippning dock!

Hur gör jag då det här? Jo, eftersom jag aldrig fått ett ordentligt recept nedskrivet, Annika, så blir det lite på känn. Och då skulle jag kunna tänka mig att det ser ut ungefär så här:
1 dl philadelfiaost
lite mindre creme fraiche
en nypa salt
en nypa vitpeppar
en liten, liten nypa cayenne
och MASSA tryffelolja. Börja med en matsked och addera efterhand helt enkelt!

Så spring iväg nu, köp hem ingridienserna, rör ihop, hacka upp grönsakerna, dippa och dubbeldippa och NJUT! Och så får ni berätta vad ni tyckte sen!

Kommentera

