Vackert

Satte ju ut en del tulpanlökar i höstas och nu börjar skönheterna att visa sig. Har för mig att denna hette något i stil med parrot…kanske borde ha skrivit upp namnen… Vi väntar också på en mörklila skönhet och en alldeles vit frasig fröken! Vad jag ska göra med de röda tulpanerna som var här från början återstår att se…

20120424-131559.jpg

Och så undrar jag lite hur det är med just tulpanlökar, förökar de sig? Och hur mycket isåfall?

Annars har det inte hänt så mycket i trädgården. Jag väntar på att det ska vara ok att sätta ut en del plantor, jag slåss med kirskålen och rensar lite i rabatterna. Jag har invigt stenröset och iallafall fått dit en timjan Alltid något!

20120424-131840.jpg

1 comment
  1. Lisa said:

    Hej Ditte, kul att du hittat in hos mig ! Nä, inte behöver du övervintra grönkålen, bara om du har lust, det är lite överkurs. Jag övervintrar den för att ta frö nästa år, den går i blom direkt andra året och blommar så fint med gula skyar av kålblommor, sedan blir det frö. Dessutom kan man njuta av färska blomskott en stund nu på våren, smaskens ! En del år klarar den sig bra på friland ute över vintern också, men här har jag lite för mycket harar för det. Lycka till med odlingarna i år nu då !
    Lisa /Lisas trädgård

Kommentera

