Smakligt

Nu ska det minsjäl planteras igen! Fick som vanligt inspiration från trädgårdsonsdag, där de odlade ruccola inomhus. Jag är expert på att köpa ruccola och små fina sallader, som jag sen tar lite av, varpå de får ligga i kylen och bara efter någon dag ser de hur tråkiga ut som helst, och jag slänger dem! Slut på svinnet!
20120508-110531.jpg

20120508-110539.jpg

Jag köpte mig en fin fröpåse som verkar innehålla en massa härliga småbladiga salladssorter, av just den typ man alltid köper på påse. Vips fylldes en massa småkrukor med jord, en bunte tidningar las i botten på den fina lådan jag fick av Pia för ett tag sen, krukorna satte jag i fina systemetpåsar så det inte rinner vatten i hela min låda och så sådde jag. Lådan är täckt med gladpack och enligt fröpåsen ska det gro på ungefär 5 dagar. 20120508-110553.jpg

20120508-110601.jpg

20120508-110607.jpg
Det här blir hur bra som helst!

2 comments
  1. Sagla said:

    Dagens tips: så sallad i omgångar! Annars lir det lite samma sak där, helt plötsligt har man massor av färdig sallad som bara växer och börjar blomma innan man hinner äta upp den. Det lärde jag mig förra året!

    • Tänkt på de också! Denna sorten är ju en massa olika sorter, förhoppningsvis växer de olika snabbt! Å så kommer det nya skott om man sparar lite på stammen när man skär av dem! Perfekt!

Kommentera

