Rabarbersaft

För rätt så många år sen jobbade jag en sommar i Åstorp inom hemtjänsten. En dag på min vanliga runda var jag inne hos ett av favoritparen, när gubben i huset tyckte att jag skulle smaka på deras rabarbersaft. Eftersom jag är som jag är och inte gillar saft över lag, och definitivt inte rabarbersaft, försökte jag undslippa detta. Gubben trugade vidare och jag kände väl att jag kunde göra honom nöjd bara genom att smaka…Så med en rynkad näsa tog jag en mikroklunk. Och herregud va gott det var!
Receptet plitades ner på baksidan av någon journal eller medicinlista och sedan dess har jag varit väldigt noga med att jag har den kvar, men jag har inte fått tummarna loss och fixa ihop den. Förrän nu! Och det var precis lika gott!

20120525-114412.jpg

20120525-114417.jpg

Kommentera

