Lykkefund

Är den inte vacker? Jag kan inte påminna mig om att jag har sett den i blomm på riktigt, men de bilder jag har tittat på får de att komma högt upp på min önskelista. Och idag hittade jag den på plantskolan i Ängelholm där jag och Fröken jensen gick och botaniserade. Väl hemma blev det de vanliga; försöka komma på exakt vart jag ville ha den. Innan vi åkte hade jag planer på att den skulle vara på baksidan, i kassan tänkte jag om och ville ha den på framsidan och väl hemma igen hamnade den där det var tänkt ursprungligen. Den ska ju få klättra i det som finns kvar efter gullregnet!

20120604-180239.jpg

20120604-180259.jpg

Nu håller jag tummar och tår för att den ska växa snabbt och helt sluta in gullregnet, och dofta på för fullt! Jag vågar inte riktigt hoppas på att den ska blomma i år, men jag…jag vill, jag vill, jag vill!
Jag kom även på att jag vill ha fler stenar, jag ska utöka mitt stenparti helt enkelt! Så, den stora stenjakten är igång igen!

2 comments
  1. Du är så duktig som påtar i din trädgård. Hade du trädgårdsintresse även innan ni köpte hus?

  2. Awe, tack så mycke! Njae, inte sdå här mycket illafall…Vi hade ju en gigantisk balkong på hela 3 kvadratmeter, så nån tomatplanta och lite basilika hade jag plats med!

Kommentera

