Sockerchock DeLuxe

Den här tårtan fick vi på midsommarafton och den är lätt bland det godaste i efterrättsväg jag har ätit. Det är alltså ett måste att dela med sig av receptet nu när jag har fått det: Mina damer och herrar! Jag presenterar Nutella Semifredo!

20120731-154144.jpg

Börja med att plocka fram allt du behöver för denna tårta, dvs en form med löstagbar kant, skålar, vispar och ingredienser:
2 marängbottnar
2 msk socker
4 ägg
5 dl vispgrädde
1 burk Nutella

20120731-154359.jpg

Separera äggen och vispa vitan med hälften av sockret till maräng, piska upp gulorna med resterande socker och vispa grädden. Lägg en av marängbottnarna i formen och krossa den andra.

20120731-154545.jpg

Värm Nutella-burken i mikron ca 30 sekunder så den blir rinnig, blanda sedan ihop maräng, gulor, marängkross, grädde och Nutella.

20120731-154735.jpg

Häll alltsammans i formen och göm härligheten i frysen ca 4 timmar. Innan servering kan du ösa på med jordgubbar eller frukt och bär efter behag!

20120731-154903.jpg

Enjoy!

3 comments
  1. Annika said:

    Hahaha Finnig nutella 🙂
    jag kunde inte låta bli…;)

  2. Låter och ser fantastiskt ut! Och nu saknar jag min kitchen aid massor. Är ju sååå smidigt när man skall baka.

  3. madde said:

    Mkt mkt god, får ta och göra den någon gång :))

Kommentera

