Svettig omplantering

På baksidan står tre stycken ståtliga hostor som blivit på tok för stora för sin plats. De gömmer nämligen helt pionerna på våren! Inte ok…nu fick jag äntligen tummen loss och fick flyttat och delat iallafall en av dem…nedklippt och lite mer hanterbar, men den kommer nog trivas i sitt nya hem och helt täcka för mellanrummet vid buskarna.

20120907-134212.jpg

20120907-134222.jpg
Hittade en liten tjusig prickig stackare också, som inte alls ville vara där den var, så den fick snällt flytta med. Kanske någon röd klätterros i bakgrunden sen?

20120907-134356.jpg
Men jösses vilket slit det var att få upp dels gräsmattan och sen hostan! Tur att man är stark! 😉

2 comments
  1. Märit said:

    Såg först inte var man kunde kommentera, men här är det alltså! 🙂

    Hostor, som liknar den du flyttat, har jag också fått flytta då de vällde över alla grannar. Det kan vara samma sort.
    En av dem fick min granne och hon har delat den och planterat delningarna i varsin hög kruka på sidorna om ytterdörren. Det blev otroligt snyggt och har hållit sig vackert hela sommaren. Det ska jag ta efter nästa år!
    Den där prickiga saken, är det en funkia, en lungört eller något annat? Har aldrig sett en prickig funkia.

    Måste fråga om din header; ligger ån på din tomt? Otroligt vackert är det i alla fall!
    Har alltid drömt om att ha en tomt med en naturlig bäck eller å. Nu har vi en å strax nedanför vår äng, men däremellan ligger en hög slänt och en allmänning, så vi kan inte nyttja ån till trädgården.

    • Hej!
      Det var ju en riktigt bra ide med hostorna! Kanske man skulle ta och härma…
      Ån ligger tyvärr inte hos oss heller, en liten promenad hemifrån bara, sen är man där…Så jag räknar den som min ändå! =D

      Och som jag skrev till dig på din blogg, jag har verkligen ingen aning om den prickiga grejjen är en hosta eller ågot åt det hållet…Är fortfarande en novis inom trädgården, så det skulle lika gärna kunna vara ogräs jag planterar om! 😉

Kommentera

