Förberedelser inför våren

Köpte lökar online för ett tag sen och nu kom de äntligen! Så förmiddagen har ägnats åt att göra en lökplan, på äkta John Tayler vis, och plantering. Det blir bra det här!

20121006-123907.jpg
Först och främst en blandning mellan angelique och blue Diamond i rosrabatten. Där finns det sedan tidigare en del parrot tulpaner och pärlhyacinter. Blir tjusigt ihop!

20121006-124154.jpg
Buskaget på framsidan blir fullt av en blandning med klassiska röda, orangea och gula tulpaner. Man ska få ont i ögonen av all färg när man tittar ut. 40 stycken satte jag på en relativt liten yta och jag hoppas det blir lika snyggt som det är i mitt huvud!

20121006-124535.jpg
Sist och minst; under björken planterades en skock vilda mini tulpaner i blandad färg. Dessa blir inte så höga men väldigt färggranna! Nu längtar jag efter våren så jag får se exakt hur bra det blir! En sak är iallafall säker; det blir mycket färg! Och det är väl precis vad man behöver efter en grå vinter?

1 comment
  1. Märit said:

    Ja, lökplantering är en tröst, när allt annat i trädgården känns överspelat för i år.

Kommentera

