Höstpyssel #2

En pumpa hör till! jag gillar ju pyssel, så jag struntar i alla fåniga kommentarer om att det är amerikaniserat, att det inte är en tradition och sånna saker. Allt man kan göra för att det ska muntra upp i höstmörkret kan man gott göra! Och dessutom är det kul att skära ut sin egen pumpa!20121023-114824.jpg
Börja bara med att tvätta av pumpan med ättika så slipper du att den börjar ruttna efter bara någon dag. Skär av ett lock, töm pumpan på så mycke fruktkött som möjligt, är du avancerad sparar du kärnorna, ringlar på olivolja, salt och kryddor efter smak och rostar dem. Perfekt glöggtilltugg!
Sen är det dags för det roliga! bestäm dig för om din pumpa ska va läskig eller snäll, ful eller söt! Och börja skär i den!

20121023-115508.jpg

2 comments
  1. Madde said:

    Bra tipps med ättika, jag köpte en i går 🙂

  2. Annika said:

    hm, jag kan nog tänka mig ett pumpafrö eller två 🙂

Kommentera

