Vad som gör ett hem till hemma

20121028-184641.jpg

För mig är det att möta mina två grisar efter en dag hemifrån, eller för all del, ett varv runt huset.
De blir alltid så glada när man kommer hem, oavsett hur länge mna har varit borta. Nu är lite av min hemkänsla utlånad, Frank har fått åka på kollo till farfar eftersom lillasystern är dum nog att börja löpa…
Jag vet att Frank ser det här som den bästa semester EVER, 2 veckor i skogen, springa in och ut som man vill, få ligga i sängen och inte ha en äcklig unghund i hasorna hela tiden, utan bara en elegant dam som inte gillar andra hundar i sin närhet. Det passar Frank som handen i handsken!
Men JAG kommer sakna mig sjuk efter honom. Får kela sönder Ila istället, och hitta på andra små hemtrevnadsgrejer…Mannen får kanske lite mer uppmärksamhet än vanligt!

3 comments
  1. Annika said:

    Nu får ni skaffa vovveblöja 🙂

    • done! Hon är så söt i sin lilla blöjja! 🙂

  2. Märit said:

    Djur har riktigt starka personligheter – till och med hönsen!
    Förstår därför din saknad efter den hund, som inte finns till hands. Skönt i alla fall att veta att han har en liten trevlig semester när han är borta.

Kommentera

