Jag ska börja ta hand om dem!

Orkidéer. Tidigare har dessa växter åkt ut innan sista blomman är fälld, jag har nog aldrig köpt en själv just därför. Nu ser det dock annorlunda ut! Jag kom på att jag bor i hus, att jag har ett rum där jag driver upp fröer och sätter sticklingar, klart jag ska ge orkidéerna en ärlig chans! Sååå, födelsedagsblomman planterades varsamt om, efter konstens alla regler (glaskruka, orkideejord) och nu väntar jag bara på att den ska blomma över så jag får reda på om det går eller ej.

20121031-132714.jpg

20121031-132720.jpg

4 comments
  1. Lycka till med orkidén… för mej är det en slit och slängblomma, fina när dom blommar… fula när dom inte gör det! Köper inte heller några själv… jag är inte så där elegant… mer åt pelargonhållet liksom!
    Lycka till med virkningen också.

    Ha en fin allhelgonahelg.
    Kram Eva-Mari

  2. Glömde… om du får reda på var man kan få tag på dessa underbara ekollon så berätta!

    • Det ska jag absolut göra! Letar för fullt! Orkideérna har varit sådana för mig alltid, när de blommat över har jag slängt dem. Men, nu ska jag iallafall ge det en chans. Än så länge har vi ett rum som inte används annat än till mannens jaktattiraljer, så där kan de gott stå och vara fula ett tag!

  3. Märit said:

    Har inte heller nått till orkidéstadiet än. Visst är de vackra, men jag brukar inte lyckas få dem att blomma om.

Kommentera

