Dags att flytta på sig

Ja, inte jag då, jag är på rätt plats.

20130405-105646.jpg
Scillorna blommar för fullt, likaså vintergäck och krokusar. Det är det bästa med att bo i Skåne, vi är liiite före er andra!
20130405-105654.jpg
Precis utanför trädgårdskanten växer det riktigt stora klasar med snödroppar och det är alltså dessa jag har bestämmt mig för att flytta. Dela på klasarna så det blir fler till nästa år.
20130405-105710.jpg
Härligt att få gräva lite igen och bli lite skitig under naglarna, spana på tulpanerna som sakta men säkert växer. Jag lägtar riktigt mycket efter att kunna sätta ut penseér nu, få lite mer färg på trappen. Men jag får väl sätta mig på händerna en vecka till eller två.
20130405-105701.jpg
Och alla planer man har sen, vad trädgården ska utökas med i år! fler rosor kommer det bli,definitvt en New Dawn, förhoppningsvis ett par pion plantor, gräva upp lite rabarber hos en bekant som jag vet är trött på sina (tok!) och jag håller på med min första dahlia! Och så trädgårdslandet sen….

Kommentera

