Middagstips

Idag stod det kycklingwallenbergare på menyn, ett recept jag fick från en jobbarkompis. (Tack Maria!)
Jag har aldrig köpt kycklingfärs, men med tanke på vad de kan blanda i vanlig färs, tog jag det säkra före det osäkra och malde helt enkelt ett par filéer själv!

20130426-210131.jpg
I den smeten blandade jag sedan salt & peppar, 2 äggulor och runt 1 dl vispgrädde. Smeten formades till lagom stora biffar som jag vände i mjöl och sedan stektes de i mycket smör. Ska det va så ska det va ordentligt!

20130426-210409.jpg
Under tiden de stektes fixade jag ihop de klassiska tillbehören till wallenbergare; rårörda lingon, gröna ärtor, mos och skirat smör.

20130426-210549.jpg
Och så var det då dags att äta! och gott som tusan var det! Sååå, kom igen och laga lite middag nu!

20130426-210734.jpg

Kommentera

