Projekt: döda kirskål

20130512-160428.jpg
Mitt trädgårsland är översållat med kirskål. Det är i sådan mängd att man lätt hade kunnat rensa dygnet runt och ändå haft för mycket av det. Så, i pr har ja bestämt mig för följande; lägg ett tjockt lager tidningspapper över skiten, täck med täckbark och hoppas att det mesta kvävs.

20130512-160645.jpg
Jag inser att mycket lär gro i täckbarken också, speciellt som grannens trädgård är lika översållad som min, men det som kommer har jag kanske ändå en chans att hålla efter!
Så, eftermiddagen har spenderats ute i friska luften. Rensat bort vad jag kunnat, klippt bort buskar som stod fel, lagt ut tidningspapper för glatta livet och sedan toppat med barken. Bara för att inse att jag hade en sissådär 10 säckar för lite…
Nåväl, det är en kort jobbevecka för mig så de ska nog finnas tid till att fixa det sista.
Väldigt nöjd med resultatet hittills iallafall!

20130512-161100.jpg

20130512-161110.jpg
Å ja just det, jag vill ju ha lite kantsten också. Så det blir till att besöka åkern mittemot med skottkärran också!

1 comment
  1. Åhhh, denna evinnerliga kamp mot kirskålen! Vi har detsamma här hemma och med tanke på hur vi bor vet jag att det är en kamp jag aldrig kommer att vinna. Och jäklar vad den växer snabbt också. Jag håller tummarna för att det funkar för dig med tidningspapper och täckbark.

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

Kommentera

