Nu börjas det!

Sååå. Efter ca 2,5 år i huset är vi nästan överens. Och efter ca 6 månader med hantverkare som inte hör av sig och byte av firma så kom till slut Dagen D. Nu är det på gång! Och spännande som tusan är det!

20130812-163437.jpg
Imorse såg det ut så här. En fungerande toalett vilket nog har bidragit till att vi väntat så länge, men fy bubblan vad den har varit dryg att städa! Tänk, jag ska aldrig mer städa skabb-toaletten!

20130812-163635.jpg
Efter att ha snackat och klippt och klistrat papp till golvet och plast till dörren såg det ut så här! ”Det här kommer ju gå snabbt” tänkte jag. Icke! ”Ett rejält bygge!” skanderade hantverkaren och visade 37 lager bonnaplank (?!?) och puts och metalltrådar och halm. Jepp. Våra väggar är fulla med halm på äkta 40-tals manér. Tydligen.

20130812-164130.jpg
Vid fyra snåret hade hantverkaren jobbat klart för dagen och jisses vad mycket ski…, förlåt, bonnaplank och halm det kan finnas i en vägg! Och han är inte helt igenom än!!! Men helt klart ett bra dagsverke. Och jag, jag vill mest dammsuga!

2 comments
  1. Annika said:

    Gaaaahhhh….tur det blir snyggt(o rent) sen iaf 🙂

  2. Skönt att vara igång och jag hoppas att han har kommit bra mycket längre nu. Han kanske t.o.m. är klar? Jag håller tummarna för det. 🙂

    Kram på dig♥

Kommentera

